najlepsze aktywności

Sezon letni już za nami, zatem wiele osób pomyśli, że wreszcie można zacząć sobie folgować, wszak przez kilka miesięcy raczej będziemy nosić grube swetry, a nie crop topy. Ale my jesteśmy w opozycji do takiego myślenia. W dzisiejszym poradniku przedstawimy Wam naszym zadaniem najlepsze aktywności, gdy za oknem panuje plucha. Doradzimy też jak nie zostać Kubusiem Puchatkiem.

Kubuś Puchatek odkłada zapasy na zimę

Każdy kto oglądał „Kubusia Puchatka” wie, że sylwetka tego uroczego misia do smukłych nie należała, wszak Puchatek lubił się objadać. Bądźmy szczerzy, kto z nas nie jest takim Puchatkiem? Czasem lubimy sobie pofolgować, a czasem aż za bardzo, szczególnie, że deszczowe dni wzmagają apetyt. W końcu nic tak nie smakuje jesienią jak szarlotka na ciepło z dużą ilością bitej śmietany. Oczywiście nie oznacza, że nie można od czasu do czasu pozwolić sobie na zjedzenie deseru, ale nie można zrezygnować z aktywności. Bo pisząc już całkiem na poważnie to przypominamy, że jeżeli będziecie odżywiać się raz zdrowo, a raz wręcz przeciwnie, to zmieni się Wam metabolizm. Niestety także skóra na brzuchu czy udach stanie się mniej jędrna, a cellulit wodny stanie się jeszcze bardziej uciążliwy. Dlatego też zachęcamy Was do zdrowego odżywiania, ale i aktywności fizycznej.

Pogoda nie musi być przeszkodą

Bądźmy szczerzy, fatalna pogoda może być dużą przeszkodą i czasami naprawdę aż się nie chce wyjść z domu. Jeżeli dopadł Was dzień lenia to nie oznacza, że musicie go spędzić oglądając seriale, lecz postawcie na aktywności, które można wykonać w domu. Otóż doskonałym wyborem jest taniec. Wystarczy tylko puścić ulubioną, ale energiczną muzykę i tańczyć. Co ważne to fakt, że nie musicie mieć też żadnych umiejętności, niech nogi Was niosą. Wystarczy pół godzinny energicznego tańca i już poczujecie się lepiej i rozruszacie. Możecie także poćwiczyć z internetowymi trenerkami choćby „trenerką wszystkich Polek”, czyli Chodakowską. Możliwości jest sporo. Ciekawym wyborem są ćwiczenia w parach, świetne zestawy znajdziecie także w sieci.

Jazda na rowerze – to zawsze dobry wybór

Gdy na dworze plucha bądź chłód wystarczy ubrać bieliznę termoaktywną do tego legginsy, bluzę oraz kurtkę przeciwdeszczową. Do tego jeszcze adidasy i już jesteście gotowi do jazdy na rowerze. Choć brzmi to banalnie i jest bardzo dużym truizmem to jazda na rowerze daje dużo przyjemności. Oczywiście pozytywnie wpływa także na pracę całego organizmu. Zmniejsza też ryzyko chorób układu krążenia, a także cukrzycy. Poprawia jeszcze samopoczucie, zatem zalet jest sporo. Jeżeli nie macie jeszcze swojego jednośladu, to koniecznie sprawdźcie ofertę najlepszego sklepu rowerowego sklepzrowerami.pl. Znajdziecie tam szeroki wybór rowerów, począwszy od miejskich, przez crossowe, na elektrycznych kończąc.

Długi spacer to też aktywność

Polecamy Wam także długie spacery. Oczywiście nie musicie mieć wcale tempa Roberta Korzeniowskiego. Wystarczy tylko spacer bądź marsz w średnim tempie. Pamiętajcie że zawsze możecie wybrać się do lasu i przy okazji poszukać grzybów. Jeżeli jednak nie macie dużej wiedzy na temat grzybobrania i korzystacie jeszcze z atlasu, to lepiej grzybobranie sobie darować, a skupić się tylko na chodzeniu. Możecie także urządzić sobie truchcik, jednak wtedy kalosze zamieńcie na obuwie sportowe. Jeżeli jesteście miłośniczkami czy miłośnikami nordic walking, to również z tej aktywności nie powinniście rezygnować, nawet jesienią. Tutaj musimy jeszcze wspomnieć, że nordic walking znacząco zwiększa pobór tlenu i to nawet o 60%, co oczywiście ma miejsce w przypadku dużego wysiłku. „Klasyczny” nordic walking zwiększa go o 20% co także jest dobrym wynikiem. Dzięki temu podczas godzinnego uprawiania tej dyscypliny można spalić 400 kalorii czy też 500.

Jest wiele aktywności, które można uprawiać jesienią. Polecamy Wam także wybranie się na basen popływać, bądź uprawiać wodny aerobik. Jednocześnie przypominamy, że w każdym wieku można nauczyć się pływać. Na samym końcu apelujemy do Was, abyście byli aktywni, nie dlatego że taka jest moda, ale przede wszystkim dla Waszego zdrowia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here